Cerceveaua se deplasează de-a lungul opritoarelor rolei.
Pentru ca porțile culisante să se miște ca o consolă, rulmenții cu role sunt instalați pe un canal pre-betonat în afara pasajului.
Lungimea canalului trebuie să fie de cel puțin jumătate din lățimea pasajului. De exemplu, dacă trecerea este de trei metri, canalul trebuie să aibă cel puțin 1,5 m. Canalul nr. 22-24 este utilizat pentru betonare.
Distanța dintre rulmenții cu role ar trebui să fie cât mai mare posibil.
Suporturile pot fi sudate direct pe canal sau pot folosi plăci de reglare.
Fără plăci de montaj, suporturile sunt expuse și prinse prin sudură. După aceea, se verifică ușurința de mișcare a cercevelei. Dacă este dificil, sudarea este întreruptă și suporturile sunt montate din nou. Aceste acțiuni sunt efectuate până când poarta are o mișcare ușoară.
Dacă se folosesc plăci de montaj, numai acestea sunt sudate, iar suporturile sunt înșirate pe știfturile lor. Pentru a seta rulmenții cu role în poziția corectă, trebuie să utilizați piulițele plăcilor de reglare.
Rulmenții cu role trebuie introduși în șina de ghidare. La închidere, cerceveaua nu trebuie să se scufunde, ci să cadă exact în dispozitive de prindere, prin urmare distanța dintre rulmenții cu role și șina de ghidare ar trebui să fie de 1-2 mm.
Rulmentii de sustinere pot avea custi metalice sau din plastic. Pentru majoritatea regiunilor, rolele din plastic nu sunt potrivite, deoarece nu pot rezista la temperaturi foarte scăzute sau ridicate.
De obicei, intervalul de temperatură de funcționare pentru produsele fabricate din polimeri este de la -20°C la +50°C.
Iarna, deși timp de câteva zile, temperatura scade sub 20 ° C sub zero, în timp ce polimerii, devenind fragili, se pot rupe.
Cu siguranță ați văzut cum „plutește” asfaltul vara. Aceasta topește bitumul, care intră în compoziția sa. Punctul de topire al acestei componente este de +60°C. La această temperatură, polimerii își pierd forma sub sarcină.
Rândurile de role unul față de celălalt trebuie să fie simetrice, astfel încât să nu se uzeze prea mult.
Suprafața rolelor trebuie să fie lipsită de bavuri și cochilii care provoacă încordarea și zdârâitul porții.
Rulmenții cu role pot avea rulmenți chinezi ieftini sau rulmenți întăriți care îndeplinesc standardele internaționale. Mecanismul lor cu bile poate fi protejat de praf și murdărie cu căptușeli din metal sau metal-cauciuc.
Anterele metalice nu sunt o opțiune potrivită, deoarece rulmentul cu role este în permanență în contact cu precipitațiile atmosferice. În acest caz, anterele metalice ruginesc, făcând rulmentul inutilizabil.
Partea mobilă a rulmentului cu role nu trebuie să se miște strâns.
Dacă poarta este folosită rar, axa ei se poate oxida și rolele se vor bloca într-o singură poziție, ceea ce va cauza o uzură crescută.
Există inserții între role și placa verticală. Sunt din metal sau plastic. Este mai bine să optați pentru metal, deoarece plasticul își va pierde rapid forma inițială din contactul constant cu rolele.
Găurile pentru șuruburi trebuie lărgite la baza suportului. Astfel, în timpul instalării va fi mai ușor să le puneți în poziția corectă.
Pentru a se asigura că rulmentul cu role nu se corodează, pe suprafața acestuia trebuie aplicat un strat de protecție suficient. Stratul este considerat normal dacă nu există pete întunecate pe suprafața suportului.
La achiziționarea armăturilor recomandate de noi, specialistul nostru va elabora gratuit un desen al porții dumneavoastră. Acesta va arăta toate dimensiunile necesare și va da specificațiile produselor și materialelor, astfel încât să nu trebuiască să cumpărați nimic în plus.
Astfel de suporturi cu role diferă în funcție de greutatea porții și de materialul de execuție.
În funcție de greutatea porții, cărucioarele cu role pot fi în seturi de până la 400 kg, până la 800 kg (producție ucraineană) și pentru greutăți de poartă mai mari produse de furnizori europeni, precum Rolling Center.